ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ .
Υπότιτλος: Σκεδασμός* πολυπολιτισμικής ..πόλης .
Η Θεσσαλονίκη είναι
από τις ελάχιστες ευρωπαϊκές πόλεις με τόσο μακραίωνη και
αδιάλειπτη ιστορική διαδρομή. Μία πόλη μητροπολιτικού και αστικού χαρακτήρα,
που βίωσε την πολυπολιτισμικότητα, μέσα από την αίγλη και την οικονομική
ευρωστία, αλλά και από το πέρασμα κατακτητών και καταστροφών στη διάρκεια της
ιστορικής της πορείας, η οποία έχει συνδεθεί με την διαφορετικότητα των
κατοίκων της.
Μία πόλη που έζησε, ζει και
θα ζει, με ιδιαίτερη θέση στην παγκόσμια ιστορία.
Το έργο έχει τίτλο «θ», εμπνευσμένο από το
αρχικό γράμμα της πόλης. Το «θ» κυριαρχεί στη
σύνθεση και το ωοειδές του σχήμα είναι αυτό
που κυριαρχεί στην εξωτερική, αλλά και στην εσωτερική
μορφή του έργου.
Το «θ» είναι το γράμμα – έμβλημα- της πόλης, που στο έργο απαντάται
πολλές φορές, τόσο οριζόντια όσο και
κάθετα όπως και όλα τα γράμματα της λέξης «Θεσσαλονίκη» (σε μορφή πεζών) που συναντώνται
στο έργο, το οποίο είναι περίβλεπτο, συνδιαλέγεται με το χώρο, με το «κενό» και
το «γεμάτο», ενώ τα επί μέρους στοιχεία συναποτελούν ενιαίο οργανικό σύνολο,
δημιουργώντας την ενότητα της μορφής, η οποία προβάλλεται προς τα έξω. Και
είναι τα ανοίγματα αυτά, τα οποία διατρέχουν το εσωτερικό του εξωτερικά
ωοειδούς σχήματος, που σκοπό έχουν να αποδώσουν μεγαλύτερη αξία ακόμη κι από
αυτή τη στερεά μάζα, καθώς τονίζουν την πολυσημία της έννοιας της λέξης.
Η όψη του είναι μοναδική από την κάθε συγκεκριμένη πλευρά που αυτό
θεάται, χάρη στην ασύμμετρη μάζα, η οποία προσφέρει πολλαπλά σημεία θέασης, από
όλες τις διαστάσεις, καθώς και ανάλογα με το ύψος τοποθέτησης του έργου, κάτι
που ενισχύεται και από την αλληλεπίδρασή του με το φως της ημέρας, που
σκεδάζεται* εντελώς διαφορετικά την κάθε στιγμή της.
Παρά την ασύμμετρη κατανομή της μάζας του,
το έργο βρίσκεται σε σαφή στατική ισορροπία, αφού το κέντρο βάρους της σύνθεσης
περνά από τη βάση της, ενώ συγχρόνως έχει ισχυρή δυναμική, που προκύπτει από
την εναλλασσόμενη έκταση των μερών του.
Το υλικό του έργου ο μπρούντζος, που η επιφάνειά του έχει λειανθεί σε πολύ υψηλό
βαθμό ενω η πατίνα του έχει χρώμα που προσεγγιζει το χρώμα του χρυσού,
προκειμένου να αποδοθεί η αίσθηση του πολύτιμου.
Το ύψος του έργου προβλέπεται να είναι 2,60 μέτρα και το
μέγιστο πλάτος του 1,80
μέτρα .
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΛΕΥΡΑΣ
Απρίλης 2010
*σκεδασμός =>
από το ρήμα της αρχαίας λέξης σκεδάννυμι =>
ρήμα σκεδάζω = σκορπίζω, διασκορπίζω, διασπείρω, διαχέω.
Με την έννοια σκεδασμός περιγράφεται και η
αλλαγή πορείας σωματιδίου ή φωτονίου (π.χ. ως αποτέλεσμα
της αλληλεπίδρασής του με την ύλη).
2 σχόλια:
ΗΤΑΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΡΓΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΤΥΧΗΣΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ !
ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΟΧΙ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΕΥΦΗΜΗΣ ΜΝΕΙΑΣ !
ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ, ΔΩΡΗΣΑ ΤΟ ΠΡΟΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ....
EINAI TREIS MORFES STO CHORO ?
CHOREYOYN ?
Δημοσίευση σχολίου